top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAbigail Dar

טיפול בקנבינואידים באנשים עם ASD: סקירת מחקרים

עודכן: 15 בנוב׳ 2020


יותר ויותר מחקרים, ובעיקר יותר מטופלים - למעלה מ-1500 ילדים ובוגרים פה בארץ, ואלפים רבים בעולם - מצביעים על יתרונות הטיפול בקנאביס כחלופה תרופתית ראויה לסימפטומים של אוטיזם.


להלן תקציר מאמר חדש הסוקר את המחקרים שנעשו עד כה בתחום ובסופו - לינק למאמר המלא.

קריאה מהנה :)


לאחר סקירת הספרות הקיימת, נראה שחוקרים אלה הסיקו שקנאביס משפר התנהגות, הפרעות שינה, היפראקטיביות ובעיות תקשורת, עם מינימום תופעות לוואי מטאבוליות ולבביות. קנאביס אפשר גם הפחתה של שימוש בתרופות מרשם ותדירות הפרכוסים בחולי אפילפסיה.

הדאטה המוצגת במאמר היא ממספר מחקרים וסקרים שנעשו על השפעת קנאביס על ילדים ובוגרים עם אוטיזם והפחתת השימוש בתרופות מרשם. תוצאות סקר זה מאוששים מסקנות אלה.


קנבינואידים לאנשים עם אוטיזם: סקירה שיטתית של מחקרים שפורסמו ומחקרים המתקיימים בימים אלו.

הסיבות ללקות האוטיסטית בלתי ידועות ברובן. מבין ההשערות הביולוגיות, חוקרים מצאו חוסר איזון במערכת האנדוקנבינואידית של אנשים עם אוטיזם, מערכת שמווסתת פעולות ותגובות שבאופן טיפוסי בעייתיות באוטיזם כמו תגובות רגשיות ואינטראקציה חברתית. כמו כן, קנבידיול (CBD), המרכיב הלא-פסיכואקטיבי בקנאביס, הוכח לאחרונה כיעיל לטיפול באפילפסיה עמידה לתרופות. אפילפסיה נחשבת תחלואה נלווית שכיחה לאוטיזם ויתכן שאחראית גם להחמרה בבעיות ההתנהגותיות.

מכאן אנו משערים שטיפול בקנבינואידים יכול להיות יעיל לשיפור חלק מתסמיני האוטיזם. סקירה זו בוצעה בהתאם להנחיות ה-PRIZMA ומטרתה לסכם את הספרות המקצועית הנוגעת לשימוש בקנבינואידים לטיפול ב-ASD. הממצאים מבטיחים למדי ומראים כי טיפול בקנבינואידים משפר משמעותית בעיות התנהגות, שינה, היפראקטיביות ובעיות תקשורת, עם מינימום תופעות לוואי מטבוליות ולבביות. הטיפול בדרך כלל מאפשר הפחתה של מספר תרופות המרשם והפחתת מספר הפירכוסים במטופלים עם אפילפסיה.



Cannabinoids for People with ASD A Syste
.
Download • 1.32MB

319 צפיות0 תגובות
bottom of page